diumenge, 12 de maig de 2013

Punt i final a la Terra Baixa

A les primeres sessions de maig, de les quals parlaré a aquesta entrada, ha tingut més rellevància allò que hem fet a casa, perquè tots hem estat preparant els treballs creatius de Terra Baixa. Els resultats ja els podeu gaudir al blog i supose que tindran cert protagonisme la setmana vinent a classe.

Quant al meu cas, crec que he emprat més temps pensant una idea original per al Videolit que en la producció. Jo havia treballat abans amb eines d’edició de vídeo, així doncs hem resultà relativament fàcil el muntatge del resultat final.

L’objectiu que hem vaig plantejar a l’hora de fer-ho fou intentar relacionar el meu treball amb qüestions actuals. Recorde que des de l’inici de curs, als punts d’avaluació de comentaris i treballs relacionats amb literatura, Toni insistia en aquest punt. Jo, com no estava acostumat a treballar la relació amb el present, sempre el trobava un aspecte que em costava més o que se m’oblidava abordar per la falta de costum. D’aquesta forma, vaig decidir que l’eix principal del meu treball seria un nexe inesperat entre la Terra Baixa d’Àngel Guimerà i la València d’avui dia.

Un dels recursos que emprí i que més m’agradà fou el d’utilitzar imatges de muntanya, perquè més endavant, quan tinguera que fer el salt temporal cap al present, l’aparició dels molins, del cotxe o de la pressa entre altres; resultaria molt il·lustratiu perquè la persona que ho vegera entenguera el canvi cronològic.
D’aquesta forma posem el punti i final a la Terra Baixa, almenys a l’elaboració i producció de treballs. Heu de tenir en compte que encara ens queden les correccions!

Aquest ha estat sens dubte el treball que més m’ha agradat elaborar: per una banda perquè em va parèixer molt interessant la història de Terra Baixa, i per altra, perquè muntar els teus propis vídeos resultà entretingut.

Relacionat amb l’obra dramàtica, vam escoltar les intervencions que férem ja fa un mes a la tertúlia dialògica. Sorgiren alguns problemes amb la rúbrica que s’utilitzaria per avaluar, car molts companys no abordaren temes o punts als seus comentaris que, després, com vam veure als ítems, eren necessaris abordar.

Per altra banda hem continuat treballant la sintaxi i la cohesió. Hem dedicat prou temps a corregir entrades del 21A i del nostre grup. Una de les seleccionades era meua i, encara que no hi havia massa errades ortogràfiques, hi abundaven les sintàctiques. Fou interessant corregir-la a classe per tal d’observar algunes incorreccions que, cara l’examen del grau superior de la Junta, em resultarà necessari evitar.

L’últim punt que hem tractat ha estat la introducció a la cohesió. Toni explicà a grans trets els recursos i mecanismes principals per aconseguir aquesta propietat textual. Parlà de la condensació informativa, que em va recordar a l’inici de curs, quan resumíem texts i el professor ens deia que en segon aprendríem a fons aquest recurs per sintetitzar informació. Supose que fins juny, el mestre ens la presentarà i ens donarà algunes referències bàsiques per saber com utilitzar-la i en quines circumstàncies.

La tasca per al cap de setmana que encomanà fou identificar alguns d’aquests recursos que va introduir presents a una notícia periodística que ocupava poc més de mitja plana. Jo no he pogut reconèixer massa. Això no obstant, espere que entre els que he pogut localitzar jo i els que hagen vist els meus companys puguem fer un anàlisi més o menys complet.

Sort als que encara viuen a la Terra Baixa.

De la Terra Baixa d'Àngel Guimerà a la València d'avui dia

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys i les companyes de classe al meu apunt.