diumenge, 26 de maig de 2013

La cohesió i la seua infinitat de formes.

13 - 16 de maig de 2013.

Cada vegada sóc més feliç, amb cada setmana que passa al nostre curs. Dues setmanes més que han transcorregut en açò que anomenem primer de batxillerat, al qual li resten 3 setmanes per a arribar a la seua fi. Per tant, en aquesta, una de les meues últimes entrades, cal fer una anàlisi de com ha anat tot fins ara.
Portem un trimestre que es podria considerar com el més fluix de tots, però ara es quan comença el temari de veritat.
El retorn a la cohesió.

Bé, dilluns 13 arribàvem a classe amb l'ilusió de tindre una setmana menys endavant. Si a això li afegim que aquesta anava a ser molt tranquil·la, podeu imaginar-vos l'ambient que respiràvem tots nosaltres. Abans de tot, el professor va lliurar-nos un full en blanc perquè entre tots férem la rúbrica que faríem servir en l'anàlisi dels videolits dels companys.
I no va ser fàcil.
Després que un company proposara els seus punts d'anàlisi, i la resta li ajudarem, donant la nostra opinió, la rúbrica va quedar acabada, i preparada per a ser utilitzada en la classe següent.

http://sp0.fotolog.com/photo/0/31/27/_juanchoms_/1209866653_f.jpgDimecres, doncs, vam començar a vore els videolits dels companys d'aula.
Eren molt diferents.
Però molt bons.
Vam veure uns quants, tots amb el seu estil particular. Alguns eren més emotius, altres més explicatius; alguns teníen veu en off, altres no. El tret particular que era comú a tots els vídeos era que cadascun d'aquests donava a entendre un missatge, és a dir, transmitia allò que el seu autor havia volgut dir-nos, a través de les seues paraules.
I amb la seua manera d'expressar-se.

Dijous vam continuar amb la tasca del día anterior, ja que quedàven 2 videolits per analitzar. L'anàlisi va ser ràpid, ja que haviem de passar a una altra cosa. Tot i això, va haver-hi espai per a l'humor, ja que el muntatge d'un company va resultar molt graciós per a tots, tot i que això no lleva el fet que era un boníssim videolit.
Com tots.
Entràvem a continuació en allò que ens donarà mal de cap fins a la fi de curs: la cohesió. Era el retorn, després de tant de temps, amb aquesta tasca. I què millor manera de començar que amb l'anàlisi d'un accident sobre el metro de València, en el qual hauriem de trobar diversos mecanismes que mostraren un text cohesionat.
I els vam trobar.

20 - 23 de maig de 2013.

En aquesta nova setmana, tot era d'una altra manera. Per què? La cohesió, i el seu acte de presència, el qual ens va tindre tota la setmana treballant-la. I això que us conte va ser el que vam fer en aquesta, penúltima setmana de classe de maig.

Dilluns vam tindre una tarea fàcil, ja que en vam dedicar tota la classe a la correcció de diversos exercicis. Vaig corregir el primer d'aquests, el qual m'havia resultat fàcil de fer, cosa que m'alegra, perquè veig que no vaig molt perdut en aquest tema.
Ni falta que fa.
Amb la correcció dels altres 4 exercicis la classe es va donar per acabada, sense tindre molt que destacar, excepte que vam rebre la nota de les grabacions sobre Terra Baixa fetes anteriorment.

http://www.elmanuscrito.com.ar/thumbnail.php?file=imagenes/educacion/education_front_382226754.jpg&size=article_mediumDimecres vam dedicar la classe a fer un altre tipus d'exercicis sobre la cohesió. Va destacar l'aparició del terme cohiponímia, el qual jo no coneixia com a tal, però que em va cridar l'atenció. Va sorgir també el debat sobre les diferents formes d'anomenar el ''Secretari general del PSOE'' de l'exercici posterior, i quines n'eren correctes i quines no.
Transitori, aquest día.

I per a finalitzar, arribava el dijous.
La iguana.
Aquesta va ser la que va constituir el tema central de la classe, ja que la vam dedicar quasi tota a l'anàlisi de les diferents formes que hi havia en un mateix text de fer referència al terme iguana.
La sorpresa era que hi havia moltes.
Ja fóra per anàfores o per formes lèxiques, el fet és que era increible com en un mateix text podia aparéixer el mateix terme repetit tantes vegades i de formes tan variades.
I ara resten 3 setmanes de curs.
Estiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys i les companyes de classe al meu apunt.