dilluns, 4 de març de 2013

RESUM de Tirant lo Blanch


Mentre Tirant Hipolit i Vescompte Hipolit li embolica la cama per resguardar-la del fred i una volta a les portes de la ciutat Tirant diu als guardes una escusa per eixir-

A mig cami Tirant se li acudeix tornar per ajudar a carmesina ,però amb la cama trencada no pot fer molt diu hipolit però despres dinsisistir Hipolit mana vescompte pels metges (almens això diu als guardes per tornar a entrar.

Simultaneament Carmesina l'estimada de'n Tirant desvaria sobre la seua boga locura pel nostre eroi amb la Duquesa

Cuan els metges i l'emperador arrriven en tirant sel troben amb molt de dolor despres de molt diagnostic l'emperador per la futura absencia al camp de batalla (contra els moriscos) però tirant li promet batallar.

Carmesina i la seua futura madrastra tenen una discusió que , acava en la partida de Carmesina que va pel seu estimat.

Cartes que senvien mutuament (Trosos ) 

TIRANT
El temor de ser desamat per vostra exelencia m'infingeix doble pena perque si perd vostra majestat perd la suma de tot el meu bé.El que mes em preocupa es pensar cuant valeu vos , perque des del dia que fereu vostre el meu amor les meues forces han sigut la vostra voluntant...( )...A més recordeu que no haja estat ningú que no haja errat.

CARMESINA
Cuan anava a prendre la ploma no sabia bé si escriurer paraules d'amistat , o si la lletra havia d'escriurer l'animositat a que estic obligada per les seues obres , perque tanta crueltat , juntament amb tant extraordinari amor , pense que mai no ha estat vista...()... Qui erra , pena mereix i per això no tingues cura de mi que jo no la vuul tenir de tu.

TIRANT
...En les tristes paraules que heu escrit ...Si el teu enteniment us fa veure que soc digne de resposta , que així siga o, en cas contrari que acaveprompte amb la meua vida

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys i les companyes de classe al meu apunt.