diumenge, 3 de març de 2013

La isotopia ens crea debat.

25 - 28 de febrer de 2013.

Com s'haurà pogut comprovar, aquest està sent un diumenge amb molt de moviment per part dels alumnes de la nostra classe, però també de la resta. És normal, sobre tot quan en una semana i mitja aproximàdament estarem gaudint tots com no ho hem fet mai. S'apropen les falles, o més bé, ja estem en falles, però encara hem de superar la recta més difícil del trimestre.

Dilluns.
Començava una nova setmana a la classe de valencià, i nosaltres continuàvem amb l'anàlisi de textos pel que fa a l'estructura del tema. Vam corregir els tres últims apartats del Text 1, i ens vam posar a treballar la resta de textos del full, classficant-los segons el seu tipus, l'estructura organitzativa, el gènere, etc.
Novament, pense que no ens va resultar massa difícil classificar els textos, però hi ha que anar amb cura, ja que alguns presenten algun tipus d'esquema que no sempre és el que pareix, i hi podem fallar.
La rutina de la classe de valencià.

Dimecres.
Vam corregir els 5 textos expositius que el professor ens havia manat fer a casa el día anterior. Una altra vegada, vaig adonar-me'n de la dificultat que es pot experimentar a l'hora de classificar alguns textos, perquè qualsevol detall mínim pot condicionar que es tracte d'un tipus o d'un altre. Tot i això, vam finalitzar la pràctica i el professor ens va repartir un altre full amb diferents definicions sobre la isotopia.
Teniem treball.

Bàsicament, hauríem d'elegir a casa la definició més correcta d'isotopia, al nostre parer, i modificar-la, o bé fer una definició pròpia sobre aquesta, i la guanyadora tindria un premi.

Dijous.
En entrar a classe, vam començar a llegir les diferents definicions d'isotopia que havia al full. Jo pensava que havia que portar-la treballada de casa, però bé, ho vam fer a classe una altra vegada. Tot i que no vaig llegir la meua definició perquè la considerava curta, aquesta deia així:

''Una isotopia és l'agrupació de camps semàntics que donen homogeneïtat de significat al text i que, mitjançant una sèrie de marques semàntiques i formals, li dona coherència i cohesió a aquest''.

Després vaig veure que la isotopia encara agrupava més termes i consideracions, i em vaig alegrar de no haver llegit la definició, ja que es quedava una mica lluny d'allò que realment constitueix la isotopia.
Una companya de classe va guanyar el premi, el qual es tractava del llibre de lectura de la tercera avaluació.
Em vaig alegrar per ella.

Vam continuar la classe analitzant un altre text, i buscant-hi les diferents isotopies, referides als camps de la medicina, els personatges i la moda que hi havien.

Falta poc, molt poc.
Ja s'escolten al carrer.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys i les companyes de classe al meu apunt.