diumenge, 3 de març de 2013

Entrevistant a Carmesina de Constantinoble

El dimecres passat ens va ser concedida una entrevista per la senyora Carmesina, filla dels emperadors de Constantinoble i hereva de l’imperi i del regne de Macedònia, responent-nos lo següent:

Pregunta: Bona vesprada Sra. Carmesina. Gracies per concedir-nos l’honor de poder realitzar aquesta entrevista. Supose que coneixeu la repercussió mediàtica que aquesta comporta.
Carmesina: Bona vesprada. Puc dir que sóc un poc temorosa del que puga dir la gent, però si la vostra voluntat és la d’entrevistar-me, tindreu que saber que no m’importarà.

P: Aleshores, digueu-nos, el fet que hageu passat de ser Infanta a ser Princesa, a que es va donar?
C: Bé, com bé dieu, per suggerència del meu estimat Tirant, el tractament que se me’n donava d’Infanta va ser canviat a Princesa. Aixó va ser possible ja que com que la meua germana major, a l’hora del seu casament, li va ser atorgat un gran dot per part del nostre pare, Emperador de Constantinoble, aquesta va quedar molt agraïda. En conseqüència renuncià a tots els seus drets successoris, en benefici meu.

P: Voleu dir que vos a influït positivament?
C: Clar, per descomptat que m’ha influït positivament! Sols tinc que eixir al balcó de la meua cambra per a saber que tot el que puc veure i tot allò que no arriben els meus ulls, serà la meua responsabilitat d’açí uns anys.

P: Parles del cavaller Tirant amb molta familiaritat ara, però qual va ser la primera impressió que et va transmetre?
C: Personalment, no pensava arribar a conèixer-lo mai ja que un cavaller, com era ell, l’únic pensament, que jo tan equivocadament pensava que portava en cap, era el de la batalla. Jo estava en la cambra juntament amb ma mare i altres donzelles, anàvem de dol per la recent mort del meu estimat germà, i sense  voler-nos assabentar van aparèixer mon pare i el cavaller Tirant. Aquest mostrà les seus reverències a ma mare, i jo com que reposava en un altre llit no vaig ser vista fins que van ser obertes les cortines. No calia fixar-se molt per a veure que la meua presència cridava la seua atenció. I jo com que coneixia les nostres diferents situacions socials, no vaig repara en ell massa. Però he de dir que la curiositat em matava. Com seria aquell virtuós cavaller? Sols podia dir que era virtuós en tots els aspectes.

P: Parleu Carmesina de la “curiositat” i vull aprofitar per a preguntar-vos. Quina és la vostra opinió dels cavallers estrangers?
C: Vull deixar constància de que el meu cor pertany i pertanyerà al meu amat Tirant. Però si que puc dir-vos  que les meues donzelles i jo ja comentàvem el fet de que en uns dies arribaria a Constantinoble una gran quantitat de cavallers procedents de Sicília, Roma i Nàpols. Ens divertíem pensant com serien i ho haguérem fet més de no ser per la desgracia del meu germà. Imagineu-vos l’expectació del moment. I era raonada. La declaració de Tirant em va fer veure com sens parlar podia declarar-se l’amor a una dama.

P: Tirant com a estranger vos donaria bona impressió de com és un cavallers estrangers, no és així?
C: De veres que sí. No he trobat mai en cap dels llibres que he llegit tan graciosa declaració, com va ser la de l’espill. I ens pensàvem que el saber, l’honor, la virtut i la gentilesa, únicament els coneixíem els grecs. Vaig veure que ens saben molt més en les altres nacions.  

P: Sabem que no voleu fer açò massa llarg, aleshores, sols tinc que dir-vos moltes gracies, de veres, per deixar-nos una mica del teu temps, que sabem que ara esteu més ocupada que abans, i no volem fer-vos més d’esperar. Moltes gracies Carmesina, esperem que el vostre regnat siga pròsper.
C: Gracies a vosaltres, espere que axí siga i la fortuna no ens siga adversa. No us preocupeu, m’estime més estar açí amb vosaltres que atendre als problemes que el meu pare em planteja davant el regant de l’imperi.

Concluim la entrevista amb el coneixement de que Carmesina es troba ara mateix molt agust amb la seua actual parella Tirant. Una prometedora vida per a una virtuosa Princesa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys i les companyes de classe al meu apunt.