diumenge, 3 de març de 2013

Carta per a Joanot Martorell


Estimat Joanot Martorell

Acabe de llegir la teua novel·la “Tirant-lo Blanc” que ha sigut la millor novel·la cavalleresca de tot el temps, per a fer un treball a l'institut que porta el teu nom aixo ja m'ha aparegut molt interesant, ja que esta molt be que es fomente la lectura de les teus novel·les. Aquesta obra m'ha aparegut molt amena ja que aborda tant detalladament els temes militars del segle XV, incorporant un gran tema d'amor entre Carmesina i Tirant. Que me ha tingut tot el temps esperant el desenllaç.
Has posat tants elements en la novel·la que podriess haber escrit moltes novel·les. Amb elements com psicologics, cavallerescs, erotics, historics. La lectura de la teua novel·la m'ha fet endinsar-me de tal forma que el personatge de Tirant era real per als meus ulls. En la teua novel·la has fet un estil grandios i solemne. M'ha encantat l'elegancia i els parlaments exegerats plens de dramatisme.
Pero tinc que dirte que el final m'ha produit molt dolor per la mort dels personatges Tirant i Carmesina. No podries haber trobat un final més bo que aquest ja que nos diu molt de la novel·la
El cavaller que fou el fènix en les armes i la que fou de totes la més bella, morts són ací, en esta xica tomba; aixó no obstant, la seua fama ressona en el món:
Tirant lo Blanc i l'alta Carmesina”
un admiraor teu Pablo López.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys i les companyes de classe al meu apunt.