diumenge, 3 de març de 2013

CARTA D'AMOR DE TIRANT A CARMESINA.

A vós, la meua senyora Carmesina.

No us mentiria, senyora estimada, si us diguera que no sóc capaç de fer res ara mateix, en aquest moment on la vostra imatge és a tots els meus pensaments. Vull dir-vos que em trobe perdut, ací a la meua cambra, on la vostra presència seria quasi un motiu d'execució. Recorde, senyora meua, el moment en què vaig gaudir del vostre cos, i no m'avergonyeix dir que ho faria una i altra vegada, sempre que fóra al vostre costat. Maleït siga el temps, aquell que no m'ha permés passar tot allò que haguera volgut al vostre costat! Jo, que he patit tantíssim a causa de la meua timidesa, em penedisc ara per no haver aprofitat els moments de privilegi dels quals he disposat. Oh fortuna, enemiga de tots aquells que desitgem viure honestament! Ja no sé ni què és allò que he merescut al llarg de la meua vida, si bé puc dir-vos a vós, estimada princesa, que no he guanyat batalla, ni he participat en disputa alguna, la victòria de la qual fóra destinada a guanyar el vostre amor, aquell que he desitjat sempre des que vaig admirar per vegada primera la vostra bellesa, de la qual potser jo no siga mereixedor.

Però, tot i el cruel dolor que hi ha al meu interior, he de dir-vos Carmesina, que encara resideix en mi l'esperança que constitueix el fet de tornar a estar amb vós. Heus ací el desig que tinc de trobar-me prompte amb la vostra presència, la qual no tornaria a desaprofitar de cap de les maneres, ho jure. Vull dir-vos també, alegria dels meus ulls, que seríeu digna del plaer més gran que qualsevol humà haja experimentat. Pregue a la Divina Providència que sa majestat l'emperador em puga tindre per fill i servidor, i aconseguir allò que donaria raó alguna a la meua vida, com és la vostra companyia.

I és ara, esperança de ma vida, quan necessite més que mai de la vostra resposta. Déu em lliure del dol que em provocaria la vostra absència, i em permeta gaudir d'eixa la vostra bellesa, la raó per la qual jo encara em trobe viu, i sense la qual no m'importaria la mort.

Us estime, Carmesina,

Tirant.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys i les companyes de classe al meu apunt.