diumenge, 17 de febrer de 2013

Tema, rema, simulacre a la sisena.

11 - 14 de febrer de 2013.


Dilluns.
Començava la sisena setmana de curs des que ens trobem a 2013.
Aquesta anava a ser forta, potser preparatòria per a la següent.

Va ser entrar a classe dilluns i trobar-nos amb una espècie d'esquema que el professor havia elaborat. Aquest pertanyia a la progressió temàtica, i representava els 4 tipus diferents de progressió temàtica que podem trobar.
Lineal, tema constant, de temes derivats, complexa.
Un nou concepte que calia que tots aprenguérem.

Vam llegir diversos textos que es trobàven escrits al full que el professor ens havia repartit, analitzant les característiques per les quals es tractava d'un tipus de progressió o d'un altra. Després, per a comprovar si ens havíem enterat d'alguna cosa, vam treballar 6 textos d'una extensió variable, i semba que quasi tots vam reconéixer el tipus de progressió que hi predominava.
Una classe diferent.
Rutinària al mateix temps.

Dimecres.
Vam tornar a classe de valencià amb els ànims una mica més forts, ja que havíem superat quasi totes les proves difícils de la setmana a la resta de matèries. El professor i un company van debatre una mica sobre l'exercici que ens havia manat el día anterior, i es pot dir que coincidien en bona part del seu esquema, i no era fàcil.
Després, vam començar una tasca que consistia a elaborar textos pertanyents a la progressió lineal, la de tema constant i la de temes derivats.
La sensació general continuava sent bona.
Veure com la majoria d'alumnes comprenen la matèria que s'està impartint.

La resta de la classe la vam dedicar, es pot dir, a fer un repàs de com seria el simulacre d'examen de dijous i que podiem fer per a obtindre'n una bona nota en aquest, tot i que fóra per un positiu.
Un simulacre, no era més.

http://www.etsia.upm.es/sfs/E.T.S.I.%20Agronomos/Imagenes/Estudios/AlumnosEstudiando01.jpg
Dijous.
En entrar a classe vam veure el simulacre de l'examen, el qual tenia 25 preguntes que tindriem que contestar en uns 20 minuts.
No era necessari.
Ho vam fer en un temps menor.

Això va ser degut a que ningú no havíem posat molta atenció a llegir el llibre el día anterior i, per tant, només un alumne va obtindre una nota superior als 13 encerts, necessària per al positiu.
Vam fer també una xicoteta introducció a la coherència, més bé a l'estructura del tema, i quins tipus de text, amb la seua corresponent estructura podem trobar-nos.
Una classe lleugera.
S'apropa l'examen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys i les companyes de classe al meu apunt.