diumenge, 24 de febrer de 2013

Setmana enquadrada

SETMANA 2.6: 18 – 24 Febrer

            Arrancava la setmana amb un petit col·loqui a classe que barrejà Twitter i els premis Goya, eren arran les dues del migdia i el nostre rendiment ja no rondava el cent per cent. Ara bé, acabat això tornàrem amb la coherència fent-ne un repàs als distints tipus de textos i les seues superestructures característiques. Per tal d’assolir coneixements vam realitzar les pràctiques proposades dels dos primers textos, on el primer dels quals ja introduírem la setmana anterior. Posàrem especial importància al concepte de seqüència textual, ja que és molt important entendre mentre estudiem açò, que no sols trobem una tipologia textual als textos vertaders (els que no estan preparats per a fer pràctiques) si no que per tal d’evitar un efecte monòton combinen diverses. Aquest era el cas del primer d’ells, on, encara que la seqüència dominant era la narració, també hi trobàvem descriptiva i conversacional. El segon text sí que podem dir que era més pur, en el sentit que, dient que es tractava d’un expositiu explicatiu queda prou bé definit. Pel que fa al tema acordàrem que s’anomenaria L’amfiteatre i els seus tipus. El tercer fou el més complex i, encara que va ser manat com a deure, jo només vaig poder classificar-ho com argumentatiu enquadrat i senyalar les tres parts fonamentals. El contingut semàntic del text no l’entenia, així doncs no vaig poder desenvolupar un tema que l’incloguera, però, a classe ho vam posar en comú i va estar Definició de convicció segons Joan Fuster, encara que a hores d’ara continue sense comprendre que vol dir l’autor amb tot açò de la convicció i els prejudicis.
            Completada aquesta fitxa la següent vingué amb sis textos més per a la pràctica de l’estructura del tema. La iniciàrem amb l’anàlisi d’un text prou llarg on vam destacar la importància d’altres elements no textuals com ara el títol, l’autor o el lloc d’on s’extrau per tal de facilitzar la seua comprensió completa. L’exercici ja típic a aquesta avaluació i al llarg de tot el curs, posar-li un títol temàtic, que en aquest cas va ser  Desavantatges i alternatives de la TV. Finalment, com els 150 minuts es consumien, acabàrem l’activitat indicant que es tractava d’un fragment de tipologia fonamentalment argumentativa i assenyalarem l’estructura bàsica (introducció, arguments i conclusió), aspecte que ens ajudava a justificar en bona part la nostra elecció.
            L’altre aspecte important d’aquestes tres jornades ha sigut l’examen de literatura, que suposa el tancament definitiu d’aquest apartat a l’avaluació (llevant-ne òbviament les lectures del Tirant que hem de fer a casa). 25 preguntes i 5 de comodí per a ajudar a pujar nota. Comodins que vaig utilitzar totalment perquè finalment la meua nota va ser 2.5 just. Finalitzat aquesta prova d’importància molt rellevant pel que fa a la nota que cadascú tindrà, ara ja toca focalitzar tota la nostra atenció a eixa segona oportunitat tal i com la veiem molts alumnes de classe que constitueix l’examen de llengua.
            D’aquesta forma finalitze aquesta setmana que des de vista de pardal té una estructura peculiarment enquadrada: introducció al Twitter, desenvolupament de la coherència i conclusió de la literatura.
            Bona sort!

Desenvolupem la coherència...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys i les companyes de classe al meu apunt.