diumenge, 3 de febrer de 2013

Lletres, paraules, oracions, texts i comentari al 21T

Tras una setmana d'introducció, arriba la setmana del comentari com a prova. Tots estabem una mica perduts en això dels comentaris amb prosa, ja que arribavem del apartat dels dialectes i no estabem del tot centrats.


El dilluns Toni començà parlant de les deu persones que vam fer el passat comentari, el primer de tot el curs, on ell ja havia donat unes pautes a seguir per tal de fer el comentari el mes redó possible.
Majoritariament estaven prou bé, encara que tot siga millorar...
A més a més, vam estar llegint una mica del llibre del curs, Les veus del temps


El dimecres vam estar llegint el fragment proposat per Toni, del llibre de Bernat Metge, En defensa de les dones del llibre Quart de Lo Somni.
Aquest fragment tractava com el nom diu, de la defensa de les dones, on li dona un paper més modern per a l'època en la que esta escrit.

Tot i això, Toni ens va lliurar un exemple d'un comentari per tal de fer-nos una idea per al dia següent fer un comentari millorment possible.

Per finalitzar, ens va dir tres fragments a llegir per tal de que al següent dia ja tinguem preparat el comentari, els fragments eren: Escala de contemplació amb La Vall de Crist, La Güelfa s'enamora de Curial i Com el senyor, predicant a Jerusalem, va convertir la noble i gran senyora Magdalena, atraent-la cap al seu amor coneixença. 


El dijous va arribar el gran dia del comentari. Tots ja situats a classe estabem preparats per començar. L'única eïna de treball era el llibre de Les veus del temps. Sort la meua que el text a triar per fer el comentari, ja me l'havia llegit la passada nit! Es per això que vaig estar confiat durant el meu comentari, tenint en compte amb l'ortografía encara que sempre em deixe moltes errades.


Tant de bó que m'haja eixit un comentari perfecte, sort per als meus companys! Fins la setmana que vinent!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys i les companyes de classe al meu apunt.