diumenge, 3 de febrer de 2013

Comentari d' un text.

Dilluns vam començar llegint fragments del llibre " Les veus del temps". Vam llegir una serie de lectures i Toni va dir com havien eixit els comentaris que van fer la setmana passada al blog. Va a dir que el meu es trovaba bé

Dimecres va ser un dia més tranquil abans de l' agitació. Vam continuar llegint fragments de "Les veus del temps" i Toni ens va fer una pregunta que deia el següent: La diferencia entre la novel·la de cavalleries i la novel·la caballeresca. La principal diferència es que la primera te molta més fantasia, i apareixen dracs,gnoms... etc. Pel contrari, la caballeresca es molt més realista. Toni també ens enuncià que el pròxim dia hi feriem un comentari al voltant d' algú dels textos que donàrem a classe.
Va donar aquestos textos:
Escala de Contemplació: Antoni Canals
Curial s' enamora de Güelfa: Anònim
Vita Christi: Isabel de Villena


Dijous va començar la gran prova. Hi havia varis textos per a elegir.De primeres vaig agafar un fragment de Curial i Güelfa però quan vaig donar-me compte de que era anònima vaig canviar a el primer  ràpidament. Aquest parlava al voltant d' una història amb un ensenyament moral que tractava d`un mercader i el diable. Parlava d' un mercader que va oferir una vetla al diable i aquest com a compensació li oferí un desig. El mercader, com era d' esperar va desitjar diners, i com el diable es va apereixer en somnis li va dir on es trobava enterrat el tresor per a que aquest quan es despertara ho encontrara. El diable li va dir que fera les seues necessitats per a marcar el lloc. Com era un somni el mercader es va cagar al llit. L' obra va ser escrita per Francesc Eiximenis i es pot aplicar a l' actualitat. Vaig tindre sort que no vaig estar mot de temps buscant la seua biografia. Es trobava escrit en un llenguatge clar i senzill, a l' abast de tot el món.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys i les companyes de classe al meu apunt.