diumenge, 3 de febrer de 2013

Ambició en un comentari

Tocava ja tornar a treballar. Després d’una setmana light donat la absència de Toni i un pont que va fer d’ella una setmana quasi imperceptible.

Dilluns, com he dit, començàvem a treballar. Escoltant així les xicotetes valuacions que va fer Toni dels comentaris que alguns de nosaltres realitzàrem al cap de setmana. Pareix que es tractava d’una activitat optativa, encara que jo no ho sabia, i ara mateix tampoc estic molt segura, el cas és que jo vaig fer-la.
També vam llegir fragments del llibre que estem treballant ara, Les veus de Temps. Uns quants fragments que ens mostràven característiques pròpies de l’època.


Dimecres, llegírem Les veus del Temps com de costum, ja que està ple de fragments, cadascún del seu estil, molt adequats per a treballar l’anàlisi dels textos. Aquesta vegada es tractava de Lo Somni, de Bernat Metge, concretament En defensa de les dones. Com el seu títol indica defensa a les dones, encara que no es passa. Va estar bé, ja que estem acostumats a llegir fragments de Jaume Roig que es troben molt lluny d’aquesta defensa. Ens donà, a més,  un full amb el comentari d’aquest text. Útil, ja que la classe següent seria el nostre torn fer un comentari, aleshores, com a exemple, era important.

Dijous, día del comentari. La classe anterior, Toni ens va dir els títols de tres fragments per a llegir a casa. I va ser l’últim d’ells, una de les quatre opcions a elegir per tal de fer el comentari a classe. No obstant, no vaig elegir eixe, sinò que vaig trobar més interessant el primer de la llista que parlava sobre el diable i un ambiciós mercader. Aquest fragment tenia com a ensenyament l’evitar ser portats per l’ambició i les ganes de diners. També útil en la actualitat. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys i les companyes de classe al meu apunt.