diumenge, 20 de gener de 2013

Variació lingüística, mode: ON/OFF

14 - 17 de gener de 2013.

Dilluns.
Aquesta segona setmana de curs de l'any començava d'una manera molt més feble que la primera, bé perquè ja havíem superat les pràctiques més dfícils, o potser siga degut a que ens hem acostumat a l'anomenada ''rutina'' molt ràpidament.
El preludi d'allò que anàven a constar les tres classes de valencià de la setmana.

Aquest primer día Toni va repartir-nos un full amb una pràctica sobre la variació lingüística en les seues dues parts. En la primera part, hi havia que completar una graella a partir d'allò que escoltàrem en la grabació feta. Cal dir que em va resultar un exercici prou difícil, si bé es degut a que encara no tinc les característiques pròpies de cada varietat memoritzades al meu cap.
Català, valencià.
Les seues característiques.

Una vegada escoltada la grabació vam anar corregint cadascuna de les grabacions, però tan sols arribàrem a corregir unes 10 o 11, i no molta gent va acertar a quina varietat corresponíen.

Dimecres.
Vam continuar amb l'anàlisi de la pràctica del día anterior, i la vam finalitzar ràpidament. Aleshores, Toni va posar-nos una altra grabació mitjançant la qual havíem de completar una graella amb 13 apartats, una mica més referida al registre i al grau d'especialització. Aquesta em va resultar més fàcil d'entendre, i vaig poder acertar quasi totes les grabacions.
Cal destacar que la majoria dels textos que vam tractar pertanyien al grau d'especialització més especialitzat, amb poques excepcions, fet que complicava ''una mica'' el treball, tot i que em va resultar molt senzill.

La fi d'un día que va transcòrrer com si res.

Dijous.
Vam finalitzar en un obrir i tancar d'ulls la correcció de l'exercici anterior.
Toni ens va repartir un altre full, aquest, més important, referit a la literatura que entrarà per al nostre examen d'aquesta avaluació. D'altra banda, també es trobava la informació sobre diferents llectures a classe i els comentaris que tindrem que fer cadascun i de manera individual.
Individualment.

Després, vam llegir el fragment de ''Exemple de la llebre i el lleó'', i vam analitzar-lo amb les preguntes que hi ha a l'altre costat del full. La pregunta que em va cridar més l'atenció va ser quin seria el destinatari d'aquest fragment, i resultà que probablement serien els reis de l'època, amb una justificació que vam debatre a classe.

La llebre, el lleó.
El rei.
Fi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys i les companyes de classe al meu apunt.