diumenge, 2 de desembre de 2012

L’avantsala de la prova final

SETMANA 11: 26 – 2 Desembre

             Última setmana abans de l’examen que decidirà el cinquanta per cent de la nostra nota, l’avantsala de la prova final. Últims anàlisis, aclariments teòrics i indicis de les possibles preguntes. Dos sessions marcades per la deixada a punt de tot el contingut necessari per a obtindre bons resultats. La tria del camí a l’èxit o al fracàs dependrà de la decisió que prenga cadascú.


         El dilluns fou el dia de finalitzar la quarta pràctica d’adequació: el text de les dones que feien pastissos humans. Parlàrem de la variació lingüística que podíem trobar-hi posant alguns exemples, anotàrem algunes marques gramaticals que mostraven la dixi personal de l’emissor com jo tinguí i detectàrem un petit exemple de polifonia:

Tots lo miram
e arbitram
carn d’hom cert era.

            La pràctica acabà amb la citació d’alguns recursos de modalització emprats al text com elements lèxics, unitats fraseològiques i figures retòriques.
            Tot seguit Toni respongué a la proposta de canviar l’examen que féu un company al blog, donant-se suport amb una sèrie d’arguments que no crec que siga convenient exposar en aquest espai.
            El dimecres no vàrem tindre classe, puix era el dia contra la violència de gènere, i la direcció del centre organitzà a última hora una sessió de reflexió i commemoració a les víctimes d’aquest tipus de crim, llegint un text reivindicatiu per part de la professora del departament de llengua valenciana Empar Serna i donant la identitat de totes les dones assassinades per part de companys dels distints cursos. Després d’un minut de silenci tots poguérem anar-nos-en a casa.
            Pel que fa al dijous, el primer de tot fou aclarir la data final d’entrega per als treballs de lectura optativa, que pugen cadascuna mig punt sobre la nota final de l’avaluació. Abans de que s’ajornaren les juntes, avui era l’últim dia per a lliurar-los, però com que ja disposem de més temps ara tenim fins al dia tretze de desembre. Ademés d’establir la data, el mestre explicà el contingut que haurien de tindre les redaccions, que ara us deixe per si de cas algú s’oblidà de prendre nota:

· Resum de l’argument que ocupe mitja plana.
· Relació i descripció dels personatges principals i secundaris de la història.
· Breu tasca d’investigació tomant com a possible guia o referència els exercicis proposats al final de l’obra.

            Jo ho faré d’un llibre que m’ha deixat Toni titulat “Leandre i Hero. Història de Josep”, del treballat a classe Joan Roís de Corella.
            Immediatament foren repartits els models d’examen a partir dels quals el professor es basaria per fer el definitiu. Per una banda hi havia una tasca de literatura que valia 3 punts i per altra, una d’adequació que comptaria un menys. Sorgí controvèrsia ja en la primera pregunta, ja que alguns estaven en contra de que haguérem d’identificar l’autor del text, perquè si fallaven, arrastrarien 1.2 punts més relacionats amb preguntes sobre la biografia i l’obra del poeta en qüestió. Toni ho solucionà reduint les preguntes de literatura a dos: biografia i característiques del poeta i un comentari del text.
            Les preguntes d’adequació seguien el mateix estil que les que havíem treballat a classe, així doncs, optarem per convertir l’examen en la cinquena i última pràctica que corregirem el dilluns a classe amb la supervisió de Toni.       
            El més polèmic han sigut sens dubte els 72 fulls que hem d’estudiar per a literatura, encara que tenen lletra petita, ja que hi trobem moltes pàgines emprades per als comentaris de texts, alguns en blanc i d’altres als que algunes imatges ocupen la meitat.  
            Acabaré desitjant molta sort a la meua classe amb l’examen de castellà que se’ns presenta demà. Molts ànims, que ja no queda res!

                Gaudiu de la setmana i del pont!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys i les companyes de classe al meu apunt.