dissabte, 22 de desembre de 2012

Adéu, primera avaluació

En aquest comentari vull fer un resum general de tots el temes tractats a la primera avaluació, també he de formular opinions personals referides a alguns temes i per últim parlaré de coses que m'agradarien millorar en la segona avaluació. 

Resum general 
Abans de començar he de dir que aquesta entrada no està proposada a classe però vull fer-la per a no perdre l'hàbit d'escriure al blog i per a contar una mica com ha anat el trimestre. 

El curs va començar un dia d'estiu, feia molta calor i a més hi havia molta gent nova a classe, tocava l'hora d'entrar a classe de valencià i jo estava impacient per a veure com era el mestre i com anava a fer la qualificació de l'avaluació. Vam entrar per la porta, ens vam asseure a la cadira i vam veure que estava el mestre, es va presentar va dir el seu nom Toni, i ens va donar un full de com aniria a qualificar el curs: constava de 5 punts l'examen, 2 punts les entrades al blog, 2 punts el comentari de textos que faríem més endavant i l'exposició i per últim, 1 punt de treball de classe i positius. Després d'això Toni ens va explicar un mica com aniria el blog. Havíem de fer entrades totes les setmanes contant anècdotes o coses que havíem fet a classe de valencià. Per a finalitzar la primera classe el mestre, Toni, ens va dir que la següent sessió faríem una prova inicial per a veure com anem.
 Aleshores va arribar aquesta prova inicial i quan vaig llegir l'examen em vaig quedar molt sorprès i confós perquè hi havia un text en anglès i havíem de traduir-lo al valencià però no va ser massa complicat i vam fer aquesta prova bastant bé.
Unes classes més endavant vam començar a treballar amb el llibre de lectura, i vam treballar alguns poemes com l'Espill, el Viatge de les mans... Després de treballar algunes setmanes amb aquestos poemes vam fer una prova, consistia a fer un comentari del poemes en 600 paraules si no recorde malament, calia parlar-ne de l'estil, resumir un poema, relacionar-lo amb l'actualitat, és a dir, tot el que havíem fet abans a classe. Aquesta prova va tindre un problema per a mi, no hi havia molt temps per a escriure un comentari molt extens però no va ser massa greu.
 Més endavant, altres dies del curs, Toni ens va dir que havíem de preparar una exposició a classe per grups, jo vaig anar amb els companys Héctor i Alex i vam parlar sobre els trobadors i els seus estils i també de les trobairitz. No vam ser els primers en fer l'exposició i com que aquesta va ser quasi al començament del curs hi havia molta vergonya però jo pense que ens va eixir generalment bé a tota la classe.

Després de fer tot el món l'exposició vam començar a treballar l'adequació, la coherència i cohesió. Toni ens va donar molts fulls d'aquestos temes i vam fer molta pràctica, a més també vam treballar amb els tipus de text que hi ha segons la intenció comunicativa, la dixi i més coses que després tindríem en l'examen.
Parlant de l'examen, per a preparar-lo havíem d'estudiar 70 full que hi havia al wiki de valencià, i tots el full que ens va donar Toni al llarg del curs. Com que hi havia molta matèria, el mestre va dir que no feia falta d'estudiar els 70 full tan sols el 6 autors últims que eren el més importants com ara Jaume Roig, Jordi de Sant Jordi, Jaume Gasull... L'examen constava de dues parts, la primera era un poema, calia comentar-lo com havíem fet al començament del curs, i una pregunta sobre l'autor, la segona part de l'examen constava d'un text. Se n'havien de citar les característiques i agafar exemples de dixi, modalització i més..
I amb totes aquestes activitats i proves va acabar la primera avaluació. La meua nota va ser un 7 però de segur que en la segona intentaré traure un 8 o un 9.

Opinions personals
El que estic fent ara mateix d'escriure al blog em pareix molt bé perquè és més "divertit" que escriure amb llapis i pense que més ràpid i pot motivar la gent a practicar el valencià escrit setmanalment.
Tot el que hem treballat a classe i la forma d'avaluar em pareixen bé però hi ha una cosa al llarg del curs que he vist massa complicada: era el comentari del poema a l'examen, perquè no estava en valencià modern i era molt difícil d'entendre, però amb aquest comentari no vull que el mestre canvie la seua forma de treball, sols és un comentari d'opinió.

Coses que m'agradaria millorar
Al llarg del curs en totes les proves escrites he tingut massa faltes d'ortografia i això m'ha restat molta nota, per a la segona avaluació intentaré no tindre tantes faltes perquè puc perdre molta nota. Una altra cosa que m'agradaria millorar és la comprensió de poemes perquè és una activitat molt complicada per a mi.

Amb això conclou el meu comentari, us desitge un bon nadal a tots.


2 comentaris:

  1. Sergio, em sembla una fantàstica valoració del trimestre. Es nota que has fet molts esforços i que has aprés i millorat en la teua expressió escrita. Fixa't, si més no, en l'estructura del teu escrit, tan ordenada. Ja s'ha quedat arrere la poesia, de segur que la prosa t'enganxarà més, principalment perquè la llegirem en valencià actual (textos adaptats). Enhorabona per l'escrit. Bones Festes!

    ResponElimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina

S'agraeixen els comentaris dels companys i les companyes de classe al meu apunt.