diumenge, 4 de novembre de 2012

Després de la tempesta... arriba l'huracà

SETMANA 7: 29 – 2 Novembre

            Aquesta setmana ha estat cent per cent d’exposicions. Encara que m’hauria agradat substituir alguna per una classe d’adequació textual és completament comprensible i apropiat, doncs no podem estar la resta de l’avaluació amb aquestes sessions; així que més val condensar ara la teoria per a poder emprar la resta del temps en la pràctica.
            El dilluns fou el torn del grup d’Héctor Román, Sergio Ramos i Alejandro Oliver. Encara que tingueren alguns problemes tècnics, la percepció que tingué Toni fou molt positiva i acabaren molt ben parats, ara mateix no recorde les notes, però de segur que al post d’altre company ho podeu consultar. El contingut estigué arran els trobadors i afegint una breu valoració personal a mi em resultà més interessant que les altres, ja que temàticament parlant, al camp de la literatura valenciana, el corrent que més m’agrada i que millor se’m dona és el dels trobadors. No tinc constància de si així ho proposà Toni o foren ells, però l’estructuració va ser molt interessant, abordaren quasi tots els temes i quedaren tots els punts més rellevants destacats: començaren amb una introducció del corrent, continuaren amb la menció de les famoses trobairitz i finalitzaren amb la que, segons el professor, era la que més solia eixir als exàmens, l’estil i forma de les obres d’aquests autors. Hi hagué una petita baralla que acabà injectant tensió a l’ambient en quant a l’avaluació per part dels alumnes. A mi no em va parèixer gens bé el que succeí, però com sembla que últimament les meues paraules estan saturades de pólvora em reserve l’opinió, no vaja a explotar açò també...
            Dimecres, última classe de la setmana, també la dedicàrem a exposar, utilitzant el fil conductor que havien establert els companys a l’anterior sessió: els trobadors. En aquest cas, l’enfocament que varen donar fou distint, doncs la tasca que tenien Víctor, Anri, Chuliá i Héctor Zaldívar romania en desenvolupar una personalitat trobadoresca famosa, exposar la seua biografia resumida, els trets de la seua obra i comentar un fragment o una creació íntegra. Bàsicament feren la mateixa tasca que férem cadascú dels membres del meu grup amb els poetes arabigovalencians, però amb la Comtessa de Dia i la seua sensualitat refinada i senzillesa; Guillem de Berguedà i el seu tràgic final; Jaufré Rudel i el seu amor impossible i sense esperança; i Bernat de Ventadorm amb la seua forta influència al nord de França. Ha estat sens cap dubte la setmana trobadoresca.
            Bé, supose companys del 21T, que si haveu llegit fins ací és per a vore que dic del desenllaç de la classe. Però la veritat és que no vaig a fer de lloro i tornar a repetir altra volta allò que s’ha dit enèsimes vegades. Ademés que no pense que estiga apropiat continuar ficant llenya al foc. Crec que a partir d’ara el més convenient serà manifestar quantes menys poques opinions millor, almenys si no són positives. Pel que he llegit dels posts, la paraula que més s’ha repetit ha estat polèmica, a mi m’agradaria canviar-la per una clara hipèrbole. L’entrada de Borja Cabello és altament recomanada, la seua neutralitat i serietat a l’hora d’abordar aquesta qüestió l’ha portat a la solució del problema: com diu ell, una opinió i res més. Veuria de prou mal gust que demà fora jo el protagonista de la classe i no els companys que han d’exposar, així que amb açò està dit tot. A vegades la teoria s’allunya de la pràctica, i si ha quedat demostrat que realment açò ha de ser com el joc del tabú, així serà per la meua part, no seré jo qui faça d’aquest espai un Sálvame online.
            Aclarit i finalitzat el racó de l’opinió, com s’ha quedat una mica curt aquest post us parlaré un poc de l’examen del grau Mitjà aprofitant que ahir estigué la recuperació. Jo vaig anar ja que, encara que aproví la primera fase al juny, no em vaig poder presentar a la segona etapa perquè estava volant eixe mateix matí cap a terres britàniques per a gaudir de l’excursió de fi de curs amb els companys de l’ESO. Així doncs, he decidit tornar a fer el primer test a fi d’intentar pujar. La nota no em pot baixar encara que traga menys a novembre del que vaig traure a juny, l’equip de la Junta Qualificadora només té en compte la valoració més alta de totes, no perdria res. La segona fase o oral es celebrarà el proper desset d’aquest mes, dissabte també, ja us contaré com m’ha eixit. El Grau Mitjà, per als entesos, equival a un C1 de valencià, per tant, és molt interessant traure’l ara que estem rebent classe. Penseu que al futur podeu necessitar-ho, i nosaltres sobretot que som del tecnològic, és molt difícil que continuem donant classes de llengua després del Batxillerat. Així que si algú està interessat que m’ho diga i jo l’informaré en tot el que puga. Ademés conec molt material d’entrenament per a preparar-se, i si no esteu segurs hem podeu demanar sense cap problema el meu examen per a vore l’estil de les preguntes i el contingut pel que pregunta. Us deixe amb una de les preguntes que em varen recordar el comentari de text, gràcies a la correcció vaig poder contestar-la bé, te’n recordes tú Toni?

Pregunta 67 de la normativa ortogràfica a l'examen del Grau Mitjà

           Molta sort a Pablo i als companys del científic que heu fet també l’examen! Gaudiu de la setmana.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys i les companyes de classe al meu apunt.